måndag 5 mars 2012

Vilken helg.

I lördags gjorde vi en utflykt upp till Orrberget. Vi var ett helt gäng med barn och vuxna där. Om man tänker sig 5 familjer som alla har med sig mat som knytkalas så kanske ni kan förstå hur mycket mat det var.
Det var kolbullar, gubbröra, kebabtortillas, korv och pannkakor. Lägg till lite kakor och godis, samt kaffe, choklad, festis och läsk så kan jag lova att vi inte for hem hungriga.
En toppenhärlig dag då man bara njöt av att vara ute i solen och mysa.
Mira är lite sur.


Elden är på gång.

Soligt och fint.


Grannen kom oxå upp en sväng.

Edvin drar runt på Mira.


Har det ganska bra.

En Mira på bra humör.

Tove och Josse värmer sig.

Thor har koll på eld och mat.












Lite förvånad blev vi allihopa då det helt plötsligt dyker upp 2 gamla mopeder mitt ute i skogen. Det hade kört i skoterspåren upp och stannade till innan de for neröver igen.
Helt galet men skoj.
Förstå jublet och applåderna då ena killen gör en volt framåt med både sig och mopeden på väg ned.
Kolla in hjälmen =)
På eftermiddagen grillade vi men man var ju inte så hungrig efter dagens matorgie. Lite synd då jag har längtat så mycket efter grillat.
Sen fick jag och Hasse ett infall om att vi måste göra något bara han och jag så gulliga Eva Lena kom och hämtade Mirapira medans Tove åkte med Josse hem.
Det var mc-fest på Railway så vi styrde näsorna dit och träffade en del som vi kände.
Kul att få göra något sådär spontant.

Som ni kan förstå så var man inte så jättepigg igår efter lördagens eskapader så det blev soffläge med skidåkningen på TV som sällskap.

Idag har tjejernas sportlov börjat och jag försöker använda en del tid till att få undan tvätt och annat som ligger och släpar.

Tjingeling =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar